att göra någon glad..

2009-04-25 @ 14:34:34

.. är sjukt bra!  Det kom jag på innan idag. På vägen hem från jobbet cyklade jag förbi nägra små tjejer som försökte sälja lite små blombuketter. Först hade jag tänkt att strunta i det men sen ropade de en gång till så jag cyklade fram till dem och så bytte jag bort mina citronmuffins från jobbet mot två blombuketter, oj oj vad glada dem blev! Tänk att lite muffins kan göra något sånt. Och tänk om hela världens befolkning kunde tänka lite mer på att vara generösa och glada mot folk, att inte tänka på sig själv i första hand, vilken värld det skulle bli!


sjukt söta. Men visst skulle jag lika gärna kunna plockat dem i min egna trädgård
och ätit upp muffinsen själv?......


..... fast nej, så var det ju det där med att tänka på att nån annan skulle bli glad, ellerhur?

Kommer man inte själv ihåg när man var mindre och ställde sig vid vägkanten hos mormor och sålde lite blommor? JO det tror jag allt! hopplöst var det, men en och annan stannade faktiskt, ellerhur elin?!

Kommentarer
Postat av: elin

jaaa :D det var verkligen så festligt när vi satt & sålde blommorna hos din mormor. I loved it! plus att några köpte ju som sagt! puss

2009-04-26 @ 20:33:24
URL: http://friaelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright Annie 2009. All rights reserved.