Kalas

2010-09-27 @ 18:43:58



Jag är precis hemkommen från mitt jobb. Under dagen har jag kommit fram till att jag är lyckligt lottad här i livet jämfört med många andra. Det är tragiskt att se hur det kan gå för vissa i vårt samhälle, tacka nu vår Gud för att han är med dig!
Sitter med en kopp te. Te är en riktigt fin gåva som våra växter ger oss. Jag är en sån människa som gillar det krämiga i livet, därför tillförs alltid någon matsked mjölk i teét mitt! En kall och mörk höst/vinterkväll är det givet att ha en tekopp i handen, helst framför tvn. Man blir sådär gött varm i hela kroppen, ja du fattar!

Dagens dos: Här kan du läsa mer om TE!


Det finns en hel djungel med massa olika te smaker: grönt, rött, svart, vitt, det är bara att välja och vraka. Vill du ha ett litet smaktips: Rabarber/grädd och Champagne/grädd är väldigt fina teér. Te kan du köpa i en mataffär eller i en tex Kahls affär.   



Te ska man avnjuta i fina koppar. Det är många som vill skilja te koppar från kaffekoppar, men jag tycker man kan dricka te i en kaffemugg också om man vill.

När jag blir äldre lovar jag att bjuda dig på en kopp te i höstmörkret om så önskas. Du ska få dricka det i en kopp likt dem från ovan, du har mitt ord på det.



Jag lovar även att baka något smarrigt, ett riktigt kalas ska vi ha, du och jag!

Hoppas du taggar denna fest lika mycket som jag!

so long ♥

Kommentarer
Postat av: lovisa

Tack för all info om te,en fascinerande värld. Champagne/grädde <3. Som jag taggar den festen. Men då vill jag icke ha förstört te(med mjölk i) utan äkta . So long

2010-09-28 @ 21:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright Annie 2009. All rights reserved.